1038 Budapest, Szentendrei út 281.
Tel / Fax: +36 (1) 240-4878,
Tel: (20) 471-6071

Metzeler történelem

1863Robert Friedrich Metzeler a németországi Münchenben elindította cégét, mely gumi alapanyagú terméket árusított.

1871. A Metzeler a fejlődő repülőiparban vezető szerepet töltött be. Többszintű gumi-megmunkálási módszert fejlesztett ki szövet és pamut anyagok használatával, melyeket hőlégballonoknál, léghajóknál és egyéb repülő szerkezeteknél alkalmaztak.

1897. Megépült az első gyár Münchenben

1863. Metzeler kezdeti termékei között megtalálhatóak technikai és orvosi cikkek, sport felszerelések, játékok és vízálló ruházat is.

1871. A Metzeler fontos szerepet töltött be a kerékpár, a motorkerékpár és az az automobil gumiabroncsok fejlesztésének területén.

1933. Az új szintetikus guminak, a "bunának" köszönhetően lenyűgöző eredményeket ért el az első használható gumiabroncs megalkotásával.

1937. A világ leggyorsabb motorkerékpárja 279.5 km/h rekordot állított fel.

1951.  Metzeler reklámtábla

1945. A gyár a világháború alatt teljesen megsemmisült. Az újjáépítés azonnal megkezdődött, és a megszokott gumigyártástól eltekinve a szabadidős termékek fejlesztésének irányába is fordultak<

1974. Bemutatták az első alacsony profilú gumiabroncsot

1978. Európában elsőként megalkották a tömlő nélküli abroncsot

1979. Gazdasági okoknak köszönhetően a Metzeler megváltoztatta céges szemléletét, és kifejezetten csak a motorkerékpár abroncsok gyártására állt át. A müncheni gyár bezárt, és a második breubergi gyárba költözöttOdenwaldba

1982. Az ME33 Laser típussal kifejlesztette az első keresztirányban hornyozott futófelületi mintát a korábbi hosszirányú minták helyett

1983. Bemutatta az első keresztezett rétegű vázszövésű és kevlár övvel rendelkező abroncsát. Bevezetésre került az "MBS" - Metzeler Belt System (Metzler öv rendszer)

1986. A Metzeler a Pirelli Csoport tagja. A meglévő különböző ágazatok szerkezetátalakításnak köszönhetően független cégekké alakultak, 1989-ben a Pirelli megalapította a Metzeler Reifen GmbH-t. Még ebben az évben bemutatták a parabolikus nyíl mintázatú ME-1 hátsó abroncsot.

1987.  CompK néven bevezették a Silica keverékű futófelületet

1992. A világon elsőként mutatták be a 0 fokos acélövvel rendelkező radiális hátsó abroncsot, az ME Z1-et

1994. A 24 órás versenyen 246 km/h-val új világrekordot állítottak be

1995. A Metzeler minőségellenőrző rendszere a DIN EN ISO 9002 hitelesítést kapott

1996. Bemutatták a világ első radiális, 0 fokos acélövvel rendelkező első kerékre való abroncsát ME Z4 néven

2000. A világ motorépítőinek igényeinek megfelelve bemutatták a 240/40-18 méretű ME 880-at. 243 mm-es méretével ez volt a világ legszélesebb motorkerékpár abroncsa.

2003. A sport-túra szegmens fejlődésének követése érdekében bemutatták a Roadtec Z6-ot

2004. A Metzeler mindig is kutatja az utat a teljesítmény javítására, hogy még közelebb legyünk a tökéletes köridőhöz. A tökéletes termék megalkotásának kutatása szolgálta az új közúti versenygumiabroncs, a Racetec K összetételének megalkotását

2005. Megjelent a piacon a legfrissebb fejlesztésű szupersport abroncs a Sportec M3, és a rendkívül sikeres MCE 6 Days Extreme, világbajnok gyári csapatokkal együttműködve. Megjelent továbbá a frissített Lasertec abroncs a közepes méretű és youngtimer motorokra. Ekkor mutatták be a Feel Free-t, az új robogó abroncsot is.

2007. Bővült a közúti enduro szegmens a Tourance EXP megjelenésével, mely az első abroncs 0 fokos acélövvel enduro kategóriában. A FeelFree Wintec nevű abronncsal a nagy teljesítményű robogók terén szeretné bővíteni a jelenlétét.

 

2008. Az M+S jelzésű, "négyévszakos" robogógumi kerül bemutatásra, mely szintén FeelFree Wintec név alatt fut, és ezzel megszűntethető a robogózás szezonális sajátossága. Erőssége a biztos tapadás hideg és nedves körülmények között is. Továbbá a különféle Harley Davidson modellekhez elérhetőek immáron az alfanumerikus kódolású ME880 custom abroncsok.

2009. Bevezetésre kerül az Interact technológia, mely a legnyagyobb teljesítményt nyújtja a motorozási stílustól függően. A változó erővel előfeszített 0 fokos acélöv szálas kivitelezés a Racetec csoport abroncsaiban is megjelent.

A Metzeler Sportec M5 Interact és Roadtec Z8 Interact modellek maximális teljesítményt és biztonságot nyújtanak a szupersport illetve sport-túra szegmensben.

2010. A Racetec SM supermoto abroncs leváltotta elődjét. Az új Racetec Slick CompK hobbiversenyzőknek pályanapokra, edzésre szánt gumiabroncs keverék.

2012. A Metzeler bemutatta a Roadtec Z8 Interact (M) és (O) jelzésű, első kétkomponensű keverékkel rendelkező abroncsát.