1038 Budapest, Szentendrei út 281.
Tel:+36(1)240-4878;
Mob:06(20)471-6071

Keréknyomás

Nem túl bonyolult művelet, de mégis sokan előszeretettel megfeledkeznek a keréknyomás megfelelő beállításáról. Az ideálistól nagy mértékben eltérő értékek erősen befolyásolják a motorkerékpár viselkedését, természetesen a rosszabb irányba. Hetente egyszer ellenőrizd!

A helyes értékeket a gyártók általában matrica formájában elhelyezik a motor különböző pontjain. Legtöbb esetben a lengővillán, az ülés alatt, a tankon, a kesztyűtartóban. A gumiabroncs nyomását mindig hideg állapotában mérd/állítsd! Tartós két személyes használat esetén a hátsó abroncsot általában 3-5 tized bar-ral magasabb értékre kell fújni!

1 bar = 14.5 Psi

Ha nem ismered motorod előírt keréknyomás értékeit, küldj egy levelet a motor adataival!

Az előírtnál magasabb értékű keréknyomás lecsökkenti a gumiabroncs hasznos tapadási felületét, ezáltal káros hatással van a menetbiztonságra. Extrém esetben a kerék elpattog. A gumiabroncs gyorsabban és rendellenes kopási képet alkotva kopik.

Lényegesen több kárt okoz az alacsony keréknyomás. A tapadási felület növekedése miatt nő a súrlódás, ezáltal a gumi üzemi hőmérséklete, az üzemanyag fogyasztás, az abroncs kopása. A levegő nyomáson kívül csak egyvalami csökken: a motor végsebessége. A motor instabillá esetleg nehezen kormányozhatóvá válik. Fennáll a felni sérülésének veszélye. Extrém esetben a felni pereme belülről “megeszi” az abroncsot, melynek útja innentől a kukába vezet.