1038 Budapest, Szentendrei út 281.
Tel:+36(1)240-4878;
Mob:06(20)471-6071

Fékbetét csere

Napi szintű a kérdés: mennyit megy el a fékbetét. Mivel nem mi ülünk a motoron, nem látjuk ki hogyan vezet. Ezért is lehetetlen pontos választ adni a kérdésre. Azonos motortípusnál van, akinek 5 ezrenként cserélünk betétet, mások 40 ezer km-nél is újszerű alkatrészekkel gurulnak. A műhelyben megforduló motorok kopó alkatrészeinek állapotát minden esetben felmérjük, szerelés közben megbeszéljük a további teendőket.

A fékbetétek kopottságának időszakos ellenőrzése a tulaj feladata. Az utólag felújított betéteket leszámítva kopásjelző hornyok találhatóak a kopó rész felületén. Ha azok eltűnnek, valamint a rétegvastagság eléri az egy-másfél millimétert a fékbetétet érdemes lecserélni. Az egyre gyengülő fékhatás, az egyre „beljebb fogó” fékkar már jelzi a betét végének közeledtét. Nem érdemes megvárni azt a pillanatot, amikor a kopó réteg eltűnésével a hordozó vasanyag harapja a féktárcsát.

A fékbetét csere minden esetben a féknyereg alapos takarításával jár. A fékdugattyúkat a megfelelő tisztítószerrel mossuk, a csúszó csapokat zsírozzuk. Elhanyagolt motoroknál előfordul, hogy a menetes fékbetét rögzítő csapok összerohadnak a féknyereg öntvényével. Ebben az esetben csak a csap óvatos kifúrásával majd cseréjével oldható meg korrekt módon a csere.

A csere munkadíja nyergenként 2500 Ft-tól / féknyereg. Sok nagyrobogónál a hátsó fékbetét cseréjéhez le kell szerelni a kipufogót, a konzolt, a hátsó kereket ezért ezek szerelési munkadíja magasabb (3500-4500 Ft).

A fékbetéteket állandó vita lengi körül, számtalan márka próbál a piacon érvényesülni. Általánosságban elmondható, hogy a legjobb fékhatást és km futást a gyári betétek garantálják. Áruk magasabb az utángyártottakénál, de néha meglepően kevés a különbség.

Hozott alkatrészekkel NEM dolgozunk!