1038 Budapest, Szentendrei út 281.
Tel:+36(1)240-4878; Mob:06(20)471-6071
Utoljára megtekintett
- Termék
- POWER CUP 2 200/55 ZR 17 M/C (78W) TL
- SCORPION RALLY STR 120/70 R 17 M/C 58H M+S TL
- TRACKER 120/80 -19 63R TT
- Tourance NEXT 2 110/80 R 19 59V TL
- MT 43 Professional 4.00 - 18 64P DP TL
- POWER CUP 2 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL
- POWER GP2 120/70 ZR 17 (58W) TL
- POWER GP2 180/55 ZR 17 (73W) TL
- Tractionator Adventure 90/90-21 54R TT
« vissza
Tartósteszt:Dunlop Trailmax Raid
-StartFragment-->Tartósteszt: Kísérlet komoly meglepetéssel - Dunlop Trailmax Raid Tudom, hogy a K60 Scoutot ígértem következőre, de ‘23 nyarán elcsábultam a Raidra, és muszáj írnom róla. Azt már említettem, hogy szeretek kísérletezgetni - mert mindig lehet jobbat találni - vagy csak új, elrettentő tapasztalatokat szerezni. Így nem is volt kérdés, hogy kipróbálom a címben említett abroncsot is. Lássuk, mennyire tudott meggyőzni. Trailmax család A gyártó alapítója egy John Boyd Dunlop nevű skót, de írországban élő állatorvos volt, neki köszönhetjük az első, levegővel töltött abroncs ötletét (bár a szabadalom eredetileg nem az övé volt). Azóta a Dunlop a világ egyik legnagyobb gumigyártója. Nagyjából mindenre gyártanak abroncsot, ami kerekekkel rendelkezik, így a mi motorjainkra is. Néhány évvel ezelőtt jelent meg a kalandmotorokra szánt Trailmax Mission, igen érdekes mintázattal - terveim között szerepel ennek kipróbálása is majd, legendák szólnak a tartósságáról. Amikor viszont tavaly megjelent a méginkább terepesnek szánt (40/60) Trailmax Raid, rögvest lecsaptam rá. Trailmax Raid (150/70 R 18 70T TL) Nem tudom, mi volt a motiváció a kifejlesztése mögött, mert már az “alap” Trailmax Mission is elég népszerű és jóhírű, bár 50/50-es abroncs létére elég drágának számít(ott). Viszont akármi is volt, kéne valamilyen díjat alapítani az ötletgazda számára. A cucc ugyanis áll-leejtősen sikerült. Ami azt illeti, csak a hátsó mintáról tudok nyilatkozni, mivel előre a jó öreg TKC80 került - de azt kell mondjam, ránézésre és keverékben nincs eltérés, így gyanítom, minden, amit leírok, az elsőre is igaz. Tartósság :: D+ Kezdjük rögtön a kép másik (azaz a sötét) oldalával: hát ez a keverék ez kopik. Sőt, KOPIK. De nagyon. ‘23 nyarán útnak indultam egy újabb Bulgária látogatásra, de ezúttal jóval nagyobb vargabetűvel (Horvátország - Montenegró - Koszovó - Észak-macedónia - Görögország - Bulgária - Románia), összesen kb. 5000 kilométert megtéve 13 nap alatt. Ebben nem kevés sziklás, kicsi sáros, kevés földes terepezéssel, úgy saccolom, 1000km körüli off-aszfalt jött össze. Az indulás előtti héten került felszerelésre az abroncs - a Motozt váltotta, amiben attól tartottam, nincs már 5000km-nyi (bár vissza fogom rakni, és ki fog derülni). Amikor hazaértem és nem sokkal később olajat cseréltem, úgy láttam, a mintában már csak 20-30%-nyi tartalék lehet - itt 6000km-nél tartottunk. Viszont éppen most, a cikk írásának pillanatában ránéztem a nyilvántartásomra, és azóta mentem újabb 4000km-t, viszont a gumikopás mintha megállt volna 20% még mindig van. Így felülbírálom magam, és mégsem kap annyira rossz jegyet - azzal a kiegészítéssel, hogy a nyári igénybevétel biztos, hogy sokkal nagyobb volt, mint így ősszel-télen magyar rövid távokon, azaz az alaptétel azért csak igaznak bizonyul. Viselkedés :: A+ Viselkedés aszfalton :: A+ Korábban írtam a TKC80 kapcsán, hogy számomra ő a legjobb első minta - nos, jelentem, megtaláltam a hátsót. Nincs rá jobb szó, nekem elképesztő élmény ez az abroncs. Az íve is, a keverék is - olyan tapadást ad, ami a bizonytalankodás, bizalmatlanság írmagját is kiírtotta belőlem. Keskeny hegyre felvezető szerpentineken komoly önuralom kell a megvadulás elkerülésére. Nem találtam gyenge pontját egyszerűen. Tapad és tapad és tol. Tökmindegy, hogy szárazon vagy esőben, 40 fokban vagy 10-ben. Elképesztő. Későbbi utakon egy-egy rövidebb szakaszon átadtam másnak a motort kipróbálásra, egyöntetűen a legelső szavak leszállás után mindig a gumiról szóltak. Dícsérően. Viselkedés terepen :: A Mivel terepen hátsó mintában jelenleg a MOTOZ az etalon számomra, hozzá tudom hasonlítani. Azt kell mondanom, megállja a helyét. Laza terepen a MOTOZ talán egy kicsivel többre képes (sárban, felázott homokos földön), de ez tényleg csak paraszthajszálnyi különbség. Igen meggyőző a Dunlop is. Zaj :: B+ Egy ideig úgy éreztem, egyszerűen nem kelt zajt. Aztán rájöttem, csak hozzászoktam a Tractionatorhoz Valójában azért ennek is megvannak azok az intervallumok, ahol megjön a hangja, de nem is lehet egy lapon emlegetni egyik korábbi versenyzővel sem (talán csak a TKC70 Rocksszal). Árkategória :: B Az az igazság, hogy mostanra már nem létezik olyan, hogy olcsó gumi. Viszont meglepetésre a Michelin Anakee Wild ára alatt található jelenleg a Dunlop abroncsa, ezzel nagyjából középkategória (olcsóbb jóval például a TKC80-nál és a K60 Scoutnál, sokkal-de-sokkal olcsóbb, mint a Tractionator, viszont drágább, mint a Rocks vagy a Karoo sorozat darabjai). Verdikt :: A- A valós átlag egy kicsit rosszabbra jött volna ki (B+), de azt gondolom, ez a gumi sok tekintetben kiemelkedő, így megszavaztam neki egy jobb osztályzatot a végére. Az holtbiztos, hogyha 10 ezer km alatti túrára indulnék Európában, ezt rakatnám fel hátulra (ha cserélni kellene). Jelenleg. Lehet, hogy később találok jobbat Az aszfaltos teljesítménye számomra elhozta azt, amit sosem gondoltam volna, hogy meggondolás nélkül ugrom bele kanyarokba, mert egyszerűen zsigerileg érzem, hogy meg fog tapadni.